ZBI脫RKA NA SPRZ臉T

2

Ave Satanas! 馃悙


 I tak min膮艂 kolejny weekend... Zapowiada艂o si臋 ca艂kiem nie藕le i nawet by艂o ca艂kiem fajnie gdyby nie fakt, 偶e w pi膮tek s膮siad wjecha艂 w nas swoim samochodem rozwalaj膮c doszcz臋tnie ca艂y bok. Drzwi x2 do wymiany, no i pewnie z tydzie艅 jak nie lepiej bez auta. Szkoda gada膰...  馃槖
Na szcz臋艣cie reszta czasu min臋艂a nam ca艂kiem mi艂o.
Razem z Elfo, zacz臋艂am ogl膮da膰 "Sabrin臋" w nowej ods艂onie by Netflix. Wiecie, pami臋tacie Sabrina nastoletnia czarownica? Gadaj膮cy kot Salem? To jeden z seriali z mojego dzieci艅stwa, kt贸ry ogl膮da艂am z reszt膮 nami臋tnie. Elfo z reszt膮 te偶.
Nowa ods艂ona bardzo mi si臋 podoba. Nawet aktorki, cho膰 inne to jednak 艂adnie wpisa艂y si臋 w role i nie mam problem贸w z odbiorem na tej p艂aszczy藕nie. Salem zaniem贸wi艂, ale za to ma sporo fajnych zdolno艣ci, kt贸re bardzo mi si臋 podobaj膮. 馃惐‍馃懁

Og贸lnie produkcja jest do艣膰 mroczna, i zdecydowanie bardziej hardcorowa ni偶 znany wszystkim pierwowz贸r. Z reszt膮 sam serial bardziej opiera si臋 na komiksie, kt贸rego niestety nie mia艂am okazji czyta膰. Tutaj pozwol臋 sobie na ma艂膮 dygresj臋 na temat komiks贸w. Ot贸偶, w dzieci艅stwie czyta艂am ich bardzo wiele. Mia艂am naprawd臋 niema艂膮 kolekcj臋, kt贸ra notabene, by艂aby teraz ca艂kiem sporo warta. Niestety, dzi臋ki mojej genialnej mamusi, nie osta艂 si臋 nawet jeden...Chcia艂abym nadrobi膰 straty. Nie wiem jednak, gdzie i jak je kupowa膰. Te w ksi臋garniach, Empikach itp zwykle, na nieszcz臋艣cie wyst臋puj膮 w wersjach, 36 tom tego 3, 4, 6 tom tamtego... A ja chc臋 po kolei i wszystko, to chyba zrozumia艂e, prawda? Co mnie interesuje? O jak zwykle u mnie szeroki wachlarz. Od mangi, przez DC i Marvela a偶 po Thorgala. og贸lnie wszystko co wpadnie mi w oko i zainteresuje. Poruszy struny mojej wyobra藕ni i 艂adnie wpisze si臋 w klimat, kt贸rym lubi臋 si臋 otacza膰. Je偶eli macie jakie艣 藕r贸d艂o, w kt贸rym si臋 zaopatrujecie i jest ono godne polecenia, to bardzo prosz臋 dajcie mi zna膰 w komentarzach. Interesuj膮 mnie te偶 komiksy w wersji elektronicznej do przegl膮dania na PSP.

  A skoro ju偶 przy tej okazji o PSP  mowa, to zr贸bmy zatem podw贸jn膮 dygresj臋, kt贸ra skutecznie odci膮gnie was od g艂贸wnego w膮tku, by p贸藕niej niespodziewanie wr贸ci膰, ku waszemu og贸lnemu zaskoczeniu. 馃槀
   Uda艂o mi si臋 dzisioaj co nieco pogra膰. Najpierw odpali艂am sobie Ys 1. Ale, mocno zszokowana zaserwowanym tam sposobem walki... C贸偶, chyba musz臋 troch臋 och艂on膮膰, przemy艣le膰 to, przetrawi膰 i mo偶e za jaki艣 czas wr贸ci膰 do tytu艂u. Kto to wymy艣li艂, by atakowa膰 przeciwnika poprzez wpadanie na niego??? Ci臋偶ka sprawa.

Ale chwil臋 potem w艂膮czy艂am sobie po raz pierwszy Joann臋 D'Arc! OMG co za cudowna rozgrywka! Pi臋kna oprawa i niesamowite animacje!. Umar艂am ze szcz臋艣cia gdy zobaczy艂am taktyczn膮 walk臋! Uwielbiam gry z serii Fire Emblem, a tu prosz臋, Joanna wcale im nie ust臋puje. Ch臋tnie si臋 z wami podziel臋 moimi wra偶eniami i napisz臋 obszern膮 recenzj臋, ale najpierw musz臋 troszk臋 wi臋cej w ni膮 pogra膰.
   Wracaj膮c w ko艅cu do porzuconego w膮tku Sabriny, to przyznaj臋 si臋 bez bicia, 偶e podchodzi艂am do tego serialu mocno sceptycznie. Jak si臋 okaza艂o, zupe艂nie niepotrzebnie. 艢wietny Halloween'owy klimat. Dodatkowo a mo偶e przede wszystkim cieszy mnie, 偶e bardzo otwarcie pokazane jest, 偶e wiara w Szatana pop艂aca, nie jest tak naprawd臋 czym艣 z艂ym. Na ka偶dym kroku podkre艣lane jest, jak z艂udna i oszuka艅cza jest wiara chrze艣cija艅ska, jak B贸g manipuluje i oszukuje swoich wiernych. Szatan pragnie naszej wolno艣ci daje nam mo偶liwo艣膰 poznawania i prawdziwego wybierania pomi臋dzy dobrem a z艂em. Ciekawi mnie co b臋dzie jak si臋 klechy z  upadaj膮cej religii odnios膮 do tre艣ci satanistycznych, tak silnie i dos艂ownie propagowanych w tym serialu? Pewnie b臋dzie to pozycja zakazana a oszo艂omy b臋d膮 pia膰 z ambony o tym jak to z艂o si臋 wylewa z internetu. Buahahaha! Dobre.
 
   No dobrze kochani, ja tu si臋 rozpisa艂am, a trzeba przecie偶 wsta膰 rano do pracy. Jeszcze raz przesuni臋to czas. O zgrozo... Dobrej nocy!

2 komentarze:

Drevni Kocurek ^^

Salem m贸wi, ale po kociemu :D

Magdalena Motylek

mrrrrrau.... ;)

Prze艣lij komentarz