ZBI脫RKA NA SPRZ臉T

3

Moje programowanie w C++ 馃捇

 
Sam fakt, 偶e zainteresowa艂am si臋 programowaniem zawdzi臋czam mojemu pierwszemu, prawdziwemu i jedynemu przyjacielowi w 偶yciu, Marcinowi L. vel Ergo. On i jego rodzice wiedzieli jak ukierunkowa膰 edukacj臋 syna, w odr贸偶nieniu do mnie i moich rodzic贸w. I cho膰 mi si臋 w pewnym momencie co艣 w g艂owie obudzi艂o, to zacofani rodzice woleli chroni膰 moje oczy. Ostatecznie przy komputerze siedzia艂am tyle co niejeden zatwardzia艂y student informatyki, tyle 偶e graj膮c a nie programuj膮c. Jedno tylko mnie pociesza, 偶e tak naprawd臋 moje zdolno艣ci do przedmiot贸w 艣cis艂ych rozbudzi艂y si臋 po 30 roku 偶ycia. Powoli wzbieraj膮 na sile a ja si臋gam coraz dalej. Na chwil臋 obecn膮 programuj臋 (oczywi艣cie nadal te偶 si臋 tego ucz臋, cho膰 to kwestia nie tyle zrozumienia, co po prostu nauczenia si臋 kolejnych nowych rzeczy). Interesuj臋 si臋 te偶 fizyk膮 kwantow膮 i z zaciekawieniem i wypiekami na policzkach s艂ucham wyk艂ad贸w profesora Andrzeja Dragana. Ale to temat na oddzielny post.
   Moje pierwsze kroki w programowaniu zawdzi臋czam oczywi艣cie Miros艂awowi Zelentowi i jego Pasji Informatyki. Linki znajdziecie u mnie na blogu. To naprawd臋 艣wietny kurs na start. (z reszt膮 nie tylko w C++). Kolejnym krokiem sta艂 si臋 Opus Magnum Jerzego Gr臋bosza. Rewelacyjna ksi膮偶ka, z kt贸rej aktualnie si臋 ucz臋. Dzi臋kuj臋 Panowie!
Poza tym oczywi艣cie korzystam z wielu portali takich jak http://cpp0x.pl/
Poza tym zamierzam zacz膮膰 si臋 uczy膰 programowania w Javie i Pythonie co wydaje si臋 by膰 naprawd臋 proste dzi臋ki wiedzy zdobytej przy nauce C++.
   Moje projekty na chwil臋 obecn膮 to gra tekstowa, Sea Trader. Polegaj膮ca na p艂ywaniu statkiem od portu do portu, kupowanie taniej, sprzedawanie dro偶ej. Od czasu do czasu bitwa z piratami.
Drugi projekt to rozwini臋cie pierwszego, z tym 偶e ju偶 w prostej oprawie graficznej. Rozbudowa statku, mo偶liwo艣膰 montowania dzia艂, dodatkowych maszt贸w etc.
 
 Z program贸w u偶ytkowych planuj臋 napisa膰 szyfrator i deszyfrator wiadomo艣ci tekstowych z interfejsem u偶ytkownika. Trudna sprawa.
   Wcze艣niej pracowa艂am nad gr膮 tekstow膮 na podstawie prozy Williama Gibsona, czyli Cyberpunk. Dosz艂am ju偶 do etapu gdzie mo偶na 艣mia艂o i bez kr臋pacji porusza膰 si臋 po kilku pokojach w t膮 i z powrotem. Ogl膮da膰 przedmioty itp. 艁adnych par臋 linii kodu, kt贸ry teraz napisa艂abym inaczej. Dlatego z pisaniem wstrzymuj臋 si臋 do czasu a偶 nie przebrn臋 przez ca艂e Opus Magnum, by potem nie  wkurza膰 si臋, 偶e to co zrobi艂am w 50 mo偶na 艂atwo zrobi膰 w 5 liniach kodu. Tak jak z ramkami do menus贸w itp. Szarpa艂am si臋 z liczeniem znak贸w by wszystko 艂adnie si臋 zgrywa艂o z kolejnym std::cout <<" "; nie wiedz膮c, 偶e biblioteka <string> wszystko za艂atwia :D
Czy wr贸c臋 do porzuconego kodu? Nie wiem. A powinnam? Dajcie zna膰 w komentarzach.
Mo偶e napiszemy t臋 gr臋 razem? Czekam na odrobin臋 Waszego entuzjazmu w tej sprawie.

3 komentarze:

Queeness

Programowanie fajna rzecz. A do starych kod贸w warto wraca膰, aby je aktualizowa膰, optymalizowa膰, tworzy膰 z nich co艣 nowego.

Magdalena Motylek

S艂usznie :D Pan kliknie tu obok.. zaraz po prawej stronie.. ;p

Drevni Kocurek ^^

z tym poprawianiem to programisci od simsow by mogli sie ruszyc... -_-

Prze艣lij komentarz