ZBIÓRKA NA SPRZĘT

0

Python



 
  Pewnie zastanawiacie się co u mnie? Chwilowo nie wojuję ze światem. Zajęłam się odkrywaniem nowego języka programowania. Python, bo o nim mowa pochłonął mnie bez reszty! Czysta rewelacja. Wczoraj kodowałam radośnie do drugiej w nocy, pisząc grę Sea Trader. Zasadniczo prosta gra polegająca na pływaniu statkiem między portami, kupowaniu taniej i sprzedawaniu drożej.
Po drodze mogą nas napaść piraci i wtedy rozgrywa się bitwa morska. 
Projekt jest o tyle fajny, że można go rozbudowywać. Dodawać nowe porty, różne statki, wyposażenie etc. Z czego finalnie może powstać całkiem rozbudowana gra. 
Kodowanie w Pythonie to czysta, niczym nie skrępowana radość. Dzięki nauce C++, opanowałam Podstawy Pythona w kilka godzin na poziomie pozwalającym napisać mi taką grę od A do Z. Co więcej, zapewne nie będzie większego problemu by ubrać tę grę w interfejs graficzny. Tzn, mam na myśli to, bo jest to gra tekstowa, że będzie okienko z miejscem gdzie będzie wyświetlany stan naszej ładowni, złoto etc. Miejsce gdzie będzie wyświetlał się tekst gry. A całość będzie sterowana za pomocą przycisków do klikania. Oto możecie popatrzeć na bardzo wczesną wersję. Program jest na razie ustawiony tak, by można było testować jego elementy więc nie posiada jeszcze właściwej struktury. Główne menu prowadzi do 1. Wyświetla wyniki przeprowadzonej walki na podstawie dwóch jednostek. Walka nie posiada jeszcze wszystkich elementów na razie opiera się tylko na ataku k4 i żywotności 10. Dojdą tam jeszcze takie parametry jak zwrotność, wytrzymałość, ilość dział etc. Druga opcja 2. testuje fragment sklepu, gdzie po zakupie węgla jego koszt odejmowany jest od puli złota a jedna sztuka towaru jest dodawana do inwentarza. Nie zaimplementowałam jeszcze obsługi wyjątków, i masy rzeczy, które trzeba zrobić. https://repl.it/@Anyari/seatrader 
Cały ten projekt jest moją nauką, treningiem i zabawą z językiem Python. Przy okazji robię coś ciekawego i wciągającego, bo wymyślanie tego wszystkiego jest fajne samo w sobie. Zapraszam wszystkich do śledzenia moich postępów oraz od sugestii i pomysłów, które będziecie chcieli w grze zobaczyć. 

0 komentarze:

Prześlij komentarz