ZBIÓRKA NA SPRZĘT

0

Minis Art Studio || Poradnik #1


Witajcie w pierwszej odsłonie "Minis Art Studio"!
Znajdziecie tutaj masę porad, pomysłów, sposobów na malowanie figurek, tworzenia makiet oraz organizację swojego warsztatu. Wszystko to na podstawie moich doświadczeń. Nie musicie szukać w sieci lub oglądać obcojęzycznych produkcji. Od teraz Minis Art Studio, jest przyjaznym miejscem dla Twojego hobby!
Co warto? Czego należy się wystrzegać? etc. Zarówno dla początkujących jak i zaawansowanych. Zapraszam serdecznie!

Pierwsze kroki...

   Pierwsze kroki są zawsze trudne... Bardzo znikoma ilość materiałów w języku Polskim, sprawia, że nie wiadomo gdzie szukać informacji. Często też to co znajdziecie nie jest wyczerpujące lub pisane z poziomu starego wyjadacza, przez co bardzo mało czytelne. Często też, można trafić w pułapkę, jakiegoś oszołoma, co plecie bzdury trzy po trzy i wciąga Was na minę.

   Kiedy postanowiłam rozpocząć moją przygodę z malowaniem figurek, miałam budżet nie przekraczający nawet 70 zł. Bardzo biednie. Ale tak to jest, jak sie na genialny pomysł wpada pod koniec ciężkiego miesiąca. :D
Plan był taki, żeby pomalować figurki do gry Talizman, Magia i Miecz. Wpisałam więc w wyszukiwarkę "Malowanie figurek Talizman" O trafiłam na film pewnej blond niewiasty, która mentorskim tonem tłumaczy, że malowanie figurek jest proste i tanie. Wystarczy byle jaki, mały pędzelek i zwykłe farbki akrylowe.  że to zupełnie wystarczy do takich figurek jak z Talizmana i że szkoda pieniędzy na inwestowanie w coś lepszego. O jak ja się dałam nabrać... Matko kochana. Kupiła mnie. Za 70 zł poleciałam, kupiłam całą paletę barw i 5 pędzelków po 3 zł. Wróciłam radośnie do domu i zasiadłam do malowania. Wszystko szło jak po grudzie a efekt.... Był bardzo daleki od oczekiwanego. Załamałam się. Poszukałam dalej i znalazłam. Wszytko źle zrobiłam. Posłuchałam kogoś, kto miał bardzo wiele wyświetleń i przemawiał bardzo przekonująco, szczególnie do kogoś,kto ma mało pieniędzy na start. Jak powinien więc wyglądać dobry start?

Krok 1

To zaczynamy. Wybierz sobie jakąś figurkę. Może być z jakiejś gry planszowej. Pamiętaj jednak, że zwykle są to figurki, gorszej jakości o mniejszym poziomie detali, które często są zbyt słabo uwydatnione. Możesz też zakupić pojedynczą figurkę na jakiejś aukcji, może by pomalowana. Frbę można łatwo usunąć przy użyciu Zmywacza do akryli  ZMYWACZ
Tutaj mała dygresja. Linki do poszczególnych Przedmiotów będę dawała do mojego ulubionego sklepu Vanaheim.pl Zawsze tam kupuję, chyba, że akurat czegoś nie ma (ale to zdarza się bardzo rzadko). Super jakość obsługi, ogromny wybór asortymentu, dobry czas realizacji zamówień.

Jak zmyć farbę z figurki?

To bardzo proste, choć widzę całą masę skomplikowanych poradników. Bardzo bezpiecznym dla figurki i skutecznym sposobem jest użycie zmywacza. Nalewamy do plastikowego kubka jednorazowego (warto mieć ich hurtową ilość) tyle zmywcza, by zakryła figurkę/figurki i odstawiamy na 10 minut. Następnie wyciągamy model i szorujemy szczoteczką do mycia zębów (delikatnie by nie uszkodzić detali). Następnie wkładamy ją z powrotem do zmywacza. Zakrywamy dłonią i telepiemy. Czynność należy potarzać aż figurka będzie czysta. Następnie płuczemy figurkę pod ciepłą wodą i myjemy przy użyciu płynu do mycia naczyń. Ot cała filozofia. Jak dotąd metod ta mnie nie zawiodła.

Możecie też zakupić nowa figurkę.
Najtaniej będzie tak:

Lord of Plagues


Deathrattle Wight King

Vampire Counts Skeleton Warriors (5 figurek)



 Całkiem tanio. Pamiętać jedanak musicie, że nie jest to tanie hobby, więc nie ma sensu już na starcie nastawiać się na oszczędzanie na jakości, czy ograniczaniu się. Nie warto też brać tańszych zamienników, bo finalnie i tak, będziecie zmuszeni kupić te lepsze. Więc tak naprawdę, poniesiecie większe koszty, niż byście od razu kupili to co trzeba. Moim zadaniem jest, byście kupili tylko to, co potrzeba.

Krok 2

Już w następnym wpisie zapraszam na krok 2, w którym zajmiemy się potrzebnymi farbkami na start i niezbędnym innym sprzętem. Wszystko razem z cennikiem. Policzymy jak mona zacząć najtaniej, średnio lub na bogato. Wytłumaczę Wam jak i dlaczego warto zacząć od razu z "Mokrą Paletą". 
Dajcie znać jeśli macie jakieś pytania. 

Jeśli podoba Ci się ten poradnik, i chciałbyś pomóc mi rozbudować mój warsztat. Zapraszam Cię na moją zbiórkę!  Dzięki temu sprzętowi będę mogła napisać poradniki z malowania aerografem oraz z tworzenia konstrukcji z SPX Foam.


0 komentarze:

Prześlij komentarz